[O1] Dziwny problem z turbiną

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • devilzary
    Classic
    • 2012
    • 14

    [O1] Dziwny problem z turbiną

    Normalnie informacje byly wyswietlane na maxi-dot w sposob wystarczajaco jasny.

    Trzeba zapytac kogos kto juz ma Columbusa jak to wyglada w O3 na kolorowym maxi-dot bo to tu, powinna byc tez jakas dodatkowa przewaga tego teraz nad tym dostepnym w O2
  • greglow
    Drive
    • 2011
    • 42

    #2
    [O1] Dziwny problem z turbiną

    Witam wszystkich zerkających na ten wątek, a sprawa jest baaaardzo dziwna.
    Jakiś czas temu zaczęło mi się odłączać turbo. Potem częściej ale jak działało to było ok. Bawiłem się w wymiany zaworków miejscami ale trudno powiedzieć czy było ok. Ostatnio turbo częściej jest padnięte niż działa ale....
    Rozwierciłem przepływomierz i ... trochę pomogło. Ale turbo dalej działało w kratkę. W końcu założyłem inny, sprawny przepływomierz (z innej O1) i padaka jak przed rozwierceniem.
    W tej chwili silnik ciągnie (i to dość słabo) tylko do 2 tyś. obrotów, potem zero reakcji na gaz tylko ryczy. Spalanie rewelacyjne (da się zrobić ok 4,5l na kompie zimową porą).
    I tu zmierzam to sedna: wydaje się że geometria zapieczona, turbo do czyszczenia ale...
    kiedy mróz zszedł poniżej -5st (jak jest cieplej niż ok -5 to padaka) i nocnym postoju auto nagle odżywa! Ciągnie jak gdyby nigdy nic! Ale gdy na chwilę wyłączę silnik znów padaka. I tak do momentu aż dłużej postoi na mrozie i wtedy znów ciągnie.
    Z jednej strony niby geometria wydaje się do bani ale z drugiej jak zapieczone to dlaczego jedzie jak jest zmrożony?
    Na kompie nie byłem i w zasadzie się z tym nie śpieszę bo spalanie fajne. Ktoś może ma jakiś pomysł o co może biegać?

    Komentarz

    • slonce83
      Classic
      • 2012
      • 7

      #3
      poczytaj sobie o PSJ ! 4,5 l zimą hmm spróbuj może zejdziesz do 3,5l szykuj się na czyszczenie geometrii , która i tak pewnie da ci frajdę z jazdy na kilka miesięcy potem to samo - przerabiałem to dawno temu u siebie w leonie asv na początku użytkowania. Podepnij pod komputer , sprawdź błędy , zrób logi , zaobserwuj ruch sztangi na turbinie. Tak apropo z fizyki co się dzieje z metalem jak jest zimny a jak ciepły ? zobacz filmiki na yt o działaniu zmiennej geometrii

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        slonce83, nie widze nic złego w jeździe 4.5 l /100KM na trasie bo sam osobiście potrafię zejść niżej (oczywiście według kompa) ale raz dziennie jak jeżdżę i oczywiście motor rozgrzany to go gdzieś na mieście przeciągnę na 2 biegu do odciny i jest ok. Zero notlaufa. :diabelski_usmiech

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          greglow, weź jedź do kogoś ogarniętego niech zrobi logi albo sam je zrób i przywróć to auto do życia bo z tego co piszesz to ono jest już w stanie krytycznym, chyba że chcesz być pierwszym użytkownikiem Octavii na OCP który lubi jeździć na notlaufie :shock:
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • rumianko
            Ambiente
            • 2009
            • 160

            #6
            Zamieszczone przez roLLo
            ale raz dziennie jak jeżdżę i oczywiście motor rozgrzany to go gdzieś na mieście przeciągnę na 2 biegu do odciny i jest ok. Zero notlaufa.
            na 2 biegu nie ma możliwości żeby był tryb awaryjny nawet jak by turbo waliło 1,5b+
            chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
            Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
            one quoter mile - 13,3 tdikiem.
            promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

            Komentarz

            • greglow
              Drive
              • 2011
              • 42

              #7
              No i otóż to! Na 1 i 2 biegu geometria nie działa wcale więc bez względu na jej stan auto na dwójce powinno ciągnąć do góry a tu jest lipa i na 1 i 2. Przypomnę że na mrozie auto działa jak należy, tzn. nie dość że nie są ograniczone obroty do 2tyś to i auto jest dużo żwawsze. Zastanawiałem się czy to nie jakiś błąd w komputerze lub którymś z czujników
              Zw. na pogodę wolę na razie unikać testowania turbo bo może się to skończyć niezbyt dobrze...

              Komentarz

              • slonce83
                Classic
                • 2012
                • 7

                #8
                roLLo , zgodzę się z Tobą sam nad morze jadąc komputer pokazał średnią 4,6 i bez problemów , ale to tylko jadąc trasą nie kilka / kilkanaście kilometrów. A widząc zachwyt kolegi nad super spalaniem to tak tylko domniemam. Może i realne w mieszanej jeździe jest zejść do 4,5 ale poprzez zajebi... zamulanie. ps. na 2 też złapiesz notlaufa jak stoi dęba geometria

                Komentarz

                • greglow
                  Drive
                  • 2011
                  • 42

                  #9
                  ok, ok, ok. Wiem co to PSJ itd. (ale nie schodzę poniżej 1800 obrotów w czasie jazdy na drodze ze stałą V).
                  Ale to na bank nie geometria skoro na mrozie po postoju chodzi jak trzeba, bez zająknięcia (nawet jak jest już się rozgrzeje) aż do pierwszego wyłączenia. Gdy go zgaszę a za 1 min włączam już jest kapa. Innymi słowy: wsiadać do zimnego i nie wyłączać...

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Zamieszczone przez greglow
                    Na 1 i 2 biegu geometria nie działa wcale więc bez względu na jej stan auto na dwójce powinno ciągnąć do góry a tu jest lipa i na 1 i 2
                    Nie no działa.... tylko ECU nie zdąrzy włączyc trybu awaryjnego...
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • roLLo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1063
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      rumianko, jest możliwość i tego sam doświadczyłem. Ruszyłem i przy około 40 km/h na 2 biegu mi wyłączyło turbo. Pedał gazu ledwo co wciśnięty. Nie wiem co sie dokładnie stało.


                      PS. Jakby na 1 i 2 nie działała wcale jak to napisałeś to przy 1800-2000 RPM bym nie czuł wyraźnego "odejścia".

                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4199
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        greglow, sprawdziłeś błędy, czy dalej PSJ :?: :diabelski_usmiech
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        • roLLo
                          L&K
                          • 2008
                          • 1063
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          4tech, możliwe że problem zażegnany i już sie nawet na posta nie wejdzie i nie kliknie pomógł :diabelski_usmiech

                          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                          Komentarz

                          • 4tech
                            RS
                            • 2008
                            • 4199
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            tiaa :|
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              greglow, Zapraszam spróbuje pomóc :P
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              Pracuję...